loading...
قواعد موفقیت در بورس
ثبت نام طرح سیگنالهای حرفه ای پسام

این سبد در هر هفته برای کاربران ارایه می شود سهام های این سبد از هر لحاظ مورد بررسی و تحلیل اعضای تیم سه نفره قرار گرفته و  برای میانمدت پیشنهاد می شوند نتایج هر سبد و بازدهی ان در طول یک ماهه اعلام می شوند فرصت ثبت نام محدود است

توضیحات بیشتر

بورسی بازدید : 585 جمعه 10 دی 1395 نظرات (4)

تخفیف ویژه ششمین سال انتشار عمومی نرم افزارهای تشخیص و پیش بینی پسام برای برای مدت یک ماه
برنامه تشخیص یک ماهه 30هزارتومان
برنامه تشخیص 4ماهه 60هزارتومان (دوماه رایگان)
برنامه تشخیص 8ماهه 100هزارتومان (5ماه رایگان)
برنامه تلفیقی یک ماهه 50هزارتومان
برنامه تلفیقی 4ماهه 100هزارتومان(دوماه رایگان)
برنامه تلفیقی 8 ماهه 150هزارتومان (5ماه رایگان)

pasam.ir

با توجه به مشکل سایت تا زمان رفع مشکل ویروس سایت می توانید یا بصورت مستقیم کارت بکارت مبلغ را واریز و یا از طریق وب سایت دیگر مبادرت به پرداخت و از طریق ایمیل اطلاع دهید تا برنامه ها ارسال شوند
وب سایت دیگر
psam.ir
ایمیل:
pasamgroupe@gmail.com
شماره کارت : 5894631811335710 بنام ناصر حسینی بر

دوستان عزیز با توجه به حجم ایمیل های کاربران قبلی برای تخفیف بالا ، ممکن است پاسخ ایمیل در همان لحظه مقدور نباشد. اما برای کسانیکه امکان واریز مستقیم کارت بکارت ندارند این تخفیف بعد از سپری شدن انقضای تخفیف فقط برای افرادی اعمال خواهد شد که قبل از رفع مشکل سایت و قبل از انقضای مهلت تخفیف، یک ایمیل بعنوان درخواست تخفیف ارسال نمایند
pasamgroupe@gmail.com
ضمن اینکه تخفیف 40درصدی اندیکاتورهای اراد تریدت در حال حاضر اعمال میشود کسانیکه تا قبل از انقضای تخفیف مبادرت به خرید اندیکاتورهای اراد تریدت نمایند تخفیف برنامه های تشخیص پسام تا دو هفته بعد از خرید اندیکاتورها قابل اعمال خواهد بود
دانلود اندیکاتورها
در خصوص سوال نحوه استفاده همزمان از سیگنال ها و اندیکاتور باید گفت که کاربر اسیگنال های برنامه تلفیقی یا تشخیص را با سیستم اراد تریدت نیز بررسی تا در صورت برقراری هشدار خرید و یا نزدیکی بحمایتی که سیستم اراد اعلام نموده ان سهم برای خرید مناسب تر خواهد بود
 
بورسی بازدید : 521 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (1)
بورسی بازدید : 556 دوشنبه 25 اسفند 1393 نظرات (0)

کاربران عزیز منتظر نسخه بسیار حرفه ای که تلفیقی از سه برنامه تشخیص و پیش بینی و حتی سبدگردانی هست باشید

 

 زمان ارایه نیمه دوم فروردین 94

 

pasam.ir

بورسی بازدید : 626 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

الگو های شمعی شامل

الگوهای منفرد عمومی

الگوهای برگشتی صعودی

الگوهای ترکیبی دو شمعی صعودی

الگوهای ترکیبی سه شمعی صعودی

الگوهای برگشتی نزولی

الگوهای ترکیبی دو شمعی نزولی

الگوهای ترکیبی سه شمعی نزولی

الگوهای ادامه دهنده

بقیه  را در ادامه مطلب ببینید

بورسی بازدید : 586 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

چنگال آلن آندری

مفهوم الگوی چنگال و روش قدرتمند معاملاتی اش اولین با توسط دکتر آلن آندری ارائه شد . چنگال آندری از 3 نقطه پیوت A ، B ، C  و 3 خط موازی تشکیل شده است . ساختار چنگال نسبتا ساده است . ابتدا با یک خط نقاط B و C را به هم وصل کنید .

سپس از نقطه ی A خطی را به وسط BC رسم کنید . این خط ، خط میانی نامیده می شود . حال از نقطه ی B و C  دو خط به موازات خط میانی رسم کنید .

ادامه مطلب را ببینید

بورسی بازدید : 527 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

مقدمه ای بر تئوری الیوت :

این تئوری روشی برای تحلیل بازار است که بر اساس الگوهای تکرار شوندهامواج و اعداد فیبوناچی می باشد. الگوی ایده آل و کامل امواج الیوت از پنجموج صعودی به همراه سه موج نزولی تشکیل شده است.

ادامه مطلب را ببینید

بورسی بازدید : 1258 چهارشنبه 05 تیر 1392 نظرات (0)

خطوط پیوت و کاماریلا

محاسبه خطوط پیوت (Pivot)
کار با خطوط پیوت
محاسبه خطوط کاماریلا (Camarilla)
کار با خطوط کاماریلا

خطوط حمایت و مقاومتی که تا کنون در مورد آنها بحث کردیم، همه به صورت چشمی و ترسیمی به دست می آمدند. در این درس در مورد خطوطی بحث خواهیم کرد که با استفاده از فرمول های ریاضی محاسبه شده و قدرت و اثرگذاری چشمگیری در رفتار معامله گران و در نتیجه روند قیمت دارند.

ادامه مطلب را ببینید

بورسی بازدید : 1732 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (1)

اکثر مبتدیان بیشتر تکیه خود را در هنگام تحلیل ها روی قیمت می گذارند و اصولا این اصل که همه چیز در قیمت خلاصه می شود را جلوی چشمانشان گذاشته اند ولی اگر در کنار قیمت ، از حجم نیز بعنوان شاخصی اساسی بهره بگیرند مطمئنا تحلیلشان کارآمدتر و مفید تر خواهد بود و استفاده از تحلیل حجم باعث شناخت بیشتر و یافتن  حباب ها می باشد فرض مثال اگر قیمت نمادی را در نظر بگیرم که قیمتش در چند روز گذشته پی در پی افزایش یافته باشد ولی حجم آن تغییری نکرده باشد باید مطمئن شویم افزایش قیمت ان صوری بوده و در پشت پرده باید خبرهایی باشد و از اینجاست که حجم قدرت یا ضعف روند قیمت را نمایان می کندبه طور عمومی، در یک روند صعودی فشار خرید بیشتر از فشار فروش است. در یک روند صعودی صحیح، میله های حجم معاملات هنگامی که قیمت رشد می کند بزرگتر می شوند و زمانی که قیمت افت می کند کوتاه تر می شوند. به بیان دیگر، حجم معاملات تاییدیه روند قیمت است. هنگامی که تحلیلگر متوجه شد که برگشت قیمت با حجم معاملات سنگینتر از آنچه که هنگام صعود مشاهده شده ،همراه شده است، این یک اخطار زودرس برای از دست دادن قدرت روند صعودی است. به عنوان یک قانون کلی ، حجم معاملات سنگینتر می بایست در جهت روند موجود مشاهده شود.

بورسی بازدید : 471 دوشنبه 27 خرداد 1392 نظرات (0)

*تحلیل تکنیکال (تکنیکی) چیست و چرا تحلیل تکنیکال انجام می دهیم؟ **

تحلیل تکنیکال به معنی بررسی نوسانات قیمت سهام (ارز) در گذشته است که به کمک نمودار وبه منظور پیش بینی حرکت آتی بازارانجام می گیرد. در این نوع تحلیل سعی می شود از روند قیمت یک سهم (ارز) در گذشته ،آینده آن پیش‌بینی شود. تحلیل تکنیکی را می توان برای هر نوع کالا یا شاخص یا سهام وغیره بکار برد.اساس این نوع تحلیل ها ریاضیات می باشد که در چارت واندیکاتور (شاخص) خلاصه می شود. یک تحلیل‌گر تکنیکی معتقد است که همه اطلاعات یک سهام یا یک ارز در سابقه قیمت آن نهفته است واز روند حرکت قیمت، می توان آینده آنرا پیش‌بینی نمود.

ادامه مطلب را مطالعه فرمایید

بورسی بازدید : 405 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

از قدیم الایام فعالان بازار را به دو دسته بزرگ تقسیم می کرده اند:

**گاوها**[1] **و خرس ها**[2]، که از تقابل این دو گروه از سهامداران تحت عنوان "**نبرد گاو و خرس**"[3] یاد می شود.

ادامه مطلب را مشاهده نمایید

بورسی بازدید : 1234 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

On Balance VolumeOBV
اندیکاتور تکنیکی حجم همه جانبه (OBV) یک اندیکاتور تکنیکی مومنتوم است که حجم را به تغییرات قیمت مرتبط میسازد. این اندیکاتور که جوزف گراتیل آنرا معرفی کرده است تا حدی ساده میباشد. وقتی که قیمت بسته شدن سهام بالاتر از قیمت بسته شدن قبلی باشد، تمام حجم روزانه حجم بالا (up-volume) در نظر گرفته میشود. وقتی که قیمت بسته شدن سهام پایین تر از قیمت بسته شدن قبلی باشد، تمام حجم روزانه حجم پایین (down-volume) در نظر گرفته میشود.


بورسی بازدید : 45466 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (1)

Money Flow Index (MFI) abbr

براي محاسبه شاخص جريان پول دورههاي متفاوتي به كار گرفته ميشود.
چنانچه مقدار شاخص MFI بالاتر از ٨٠ باشد، نقاط اوج يا حداكثر قيمت بازار است، يعني اين مدل اعلامات فروش ميدهد، و در صورتيكه مقدار MFI كمتر از ٢٠ باشد، نقاط كف يا حداقل كه اعلامات خريد به سرمايهگذار ميدهد.




ادامه مطلب را مشاهده نمایید

بورسی بازدید : 1907 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

Commodity Channel Index CCI

اندیکاتور تکنیکی شاخص کانال کالا (CCI) مقدار انحراف قیمت کالا از قیمت آماری متوسطش را نشان میدهد. مقادیر بالای این شاخص اشاره دارد که بطور غیر معمولی درمقایسه با مقدار متوسط آن بالاتر است، و مقادیر پایین نشان میدهد که قیمت خیلیپائین است. برخلاف نامش، شاخص کانال کالا را میتوان نه فقط برای اجناس بلکه برای هرابزار مالی بکار برد.
اینجا دو تکنیک اساسی برای استفاده از شاخص کانال کالابیان میشود:


ادامه مطلب مشاهده شود

بورسی بازدید : 2174 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

Momentum

اندیکاتور تکنیکی مومنتوم مقداری که قیمت یک کالا در طول مدت یک فاصله زمانی معینتغییر میکند را اندازه گیری میکند.
دو راه اساسی برای استفاده از اندیکاتورمومنتوم وجود دارد:


ادامه مطلب را ببینید

بورسی بازدید : 2503 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

چرخه هاي زماني:
به جاي اينكه از خود بپرسيم كه بازار در كدام مسير و به چه اندازه حركت خواهد كرد مي پرسيم كه چه موقع به آنجا خواهد رسيد يا حتي اينكه چه موقع حركتش را شروع خواهد كرد.در نمودارهاي استاندارد ميله اي روزانه محور عمودي مقياس قيمت را نشان مي دهد. اما اين خط تنها نيمي از اطلاعات لازم را در بر مي گيرد. محور افقي مقياس زمان را نمايش مي دهد. بنابراين نمودار ميله اي در واقع نمودار قيمت و زمان است. با اين حال بسياري از معامله گران صرفاً بر روي اطلاعات قيمت متمركز شده و از بررسي زمان صرف نظر مي كنند.
واضح است كه تمام مراحل تحليل تكنيكال تا حدي وابسته به زمان مي باشد. با اين حال بررسي ها در واقع آنچنان قابل اعتماد و سازگار نيستند. در اينجاست كه چرخه هاي زماني وارد صحنه مي شوند. تحليل گران صحنه براين باورند كه چرخه هاي زماني نه يك عامل ثانويه وحمايتي بلكه عامل تعيين كننده در بازارهاي افزايشي يا كاهشي هستند. نه تنها زمان بلكه ساير ابزارهاي تكنيكي نيز مي توانند در پيوستگي با چرخه هاي زماني توسعه داده شوند.

بورسی بازدید : 507 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

در ابتداي قرن بيستم، تئوري داو چيزي را بنيان‌گذاري كرد كه بعدها به عنوان
تحليل تكنيكي نوين شناخته شد. تئوري داو(Dow) از ابتدا تركيب كاملي نبود
بلكه به مرور با كنار هم قرار دادن اجزايي از ميان نوشته‌هاي چارلز داو در
طي چندين سال تكميل شد. تحليل فني یا تحلیل تکنیکال يك تكنيك در بازار هاي
مالي است كه براي پيش بيني جهت گيري قيمت هاي اوراق بهادار در آينده از
طريق بررسي داده هاي آماري گذشته بازار خصوصا در مورد قيمت و حجم معاملات
انجام مي شود

ادامه مطلب را مشاهده نمایید

بورسی بازدید : 3169 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

باندهای بولینگر (که تلفظ اصلی آن بولینجر می باشد) توسط «جان بولینجر» در خلال سالهای ۱۹۸۰ میلادی ارائه شد. باندهای بولینگر شامل دو باند بالا و پایین می باشد و نحوه محاسبه آن بشرح زیر است. در ابتدا یک میانگین متحرک ۲۰ روزه ساده یا نمایی محاسبه می گردد. سپس انحراف معیار استاندارد (واریانس) برای قیمت در هر روز با توجه به مقدار میانگین محاسبه میگردد. برای ایجاد باند بالا انحراف معیار با میانگین متحرک در آن نقطه جمع می گردد. برای محاسبه باند پایین انحراف معیار از میانگین متحرک کم می شود. گاهی اوقات انحراف معیار در ضریب ۲ ضرب می گردد و در محاسبات وارد می گردد. باند های بولینگر گاهی فشرده شده و گاهی گسترده می گردند. هرگاه باندهای بولینگر گسترده شوند بازار در حالت نوسانی شدید قرار دارد. هرگاه باندهای بولینگر به هم نزدیک و فشرده شوند بازار در حالت نوسان کم قرار دارد. معمولا بعد از یک فشردگی شاهد یک گستردگی و بعد از گستردگی شاهد یک فشردگی هستیم. هرگاه قیمت ها خارج از باند بولینگر بالا قرار گیرند بازار در حالت بیش خرید قرار گرفته و به زودی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود و سیگنال فروش صادر می گردد. هرگاه قیمتها زیر باند پایین قرار گیرند بازار در وضعیت بیش فروش شده و احتمال افزایش قیمت وجود دارد و سیگنال خرید صادر می گردد. قیمت ها اغلب در میان دو باند قرار دارند خروج قیمت از میان باندها به معنی قیمت های هیجانی و غیر منطقی است. هرگاه باندهای بولینگر به هم نزدیک شوند معامله گر باید گوش به زنگ باشد زیرا بزودی طوفانی در قیمت ها رخ خواهد داد. همچنین باندهای بولینگر می تواند برای هدف گذاری قیمت بکار رود هرگاه قیمت به باند پایینی بولینگر برخورد نماید معامله گر می تواند سهام را با این دید خریداری کند که تا باند بولینگر بالایی افزایش قیمت خواهد داشت.

ادامه مطلب را ببینید

بورسی بازدید : 437 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

اهمیت حجم معاملات در تحلیل فنی یا همان تحلیل تکنیکال

 

بررسی حجم معاملات بیشتر در مورد سهام (و تا حدی در مورد کالاها) مطرح می شود و در مورد تحلیل تکنیکال فارکس کمتر معنی پیدا می کند زیرا حجم معاملات فارکس در بازار های آن بسیار بالا است و تغییرات آن درصد ناچیزی را از اصل آن نشان می دهد و اطلاعات چندان زیاد و مفیدی در بر ندارد و از این رو کمتر مورد توجه است. تا اینجا ما فقط در مورد قیمت که مسلما مهمترین مطلب در تجارت مالی است صحبت کردیم ولی حجم معاملات هم از اهمیت بالائی برخوردار است که در اینجا به آن می پردازیم.

 

 


ادامه مطلب را بخوانید

بورسی بازدید : 438 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

آرايش هاي اصلي در تحليل تكنيكي

قيمتها در بورس، با روند‌هاي مشخصي حركت مي‌كنند كه هريك، تعاريف و دوره‌هاي زماني مشخصي دارند. هرگاه روندي شروع به تغيير كند، نوعي آرايش خاص بوجود مي‌آورد كه اين آرايش‌هاي تحليل تكنيكي را به نام «آرايش‌هاي نموداري برگشتي»يا «الگوهاي نموداري برگشتي» مي‌شناسند.

كمك اساسي اين آرايش‌ها آن است كه در هر موقعيتي، جهت حركت بازار به سمت بالا يا پايين را نشان مي‌دهند. اين آرايشها كمك مي‌كنند تا سهام را پيش از آنكه خيلي بالا رود، بخريم و پيش از آنكه خيلي پايين آيد، بفروشيم.

تكنسين‌ها به مرور زمان و به تجربه، آرايش‌هاي برگشتي فراواني را كشف نموده‌اند كه برخي به وفور و برخي كمتر اتفاق مي‌افتند. برخي از اين آرايش‌ها از لحاظ پيش‌بيني حركت سهام بيشتر قابل اعتمادند و برخي كمتر.

ادامه در ادامه مطلب

بورسی بازدید : 691 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

نمودار شمعی (Candlestick) یکی از پر کاربردترین نمودارها می باشد که در واقع نسخه تکامل یافته نمودار میله ای است. از این نوع نمودار ژاپنی ها در قرن هجدهم استفاده می کرده اند که تاریخچه آن در نوع خود جالب است.

همانطور که در نمودار میله ای هر میله نشان دهنده تغییرات قیمت در یک بازه زمانی بود، در نمودار Candlestick نیز هر کندل نشان دهنده قیمت باز شدن، بسته شدن، قیمت حداکثر و قیمت حداقل در بازه زمانی مورد نظر است. همانطور که در شکل ظاهری یک کندل مشاهده می کنید، هر کندل شامل یک قسمت پهن (بدنه یا Body) و دو خط نازک در بالا و پایین (Shadow) است. فاصله بین قیمت Open و قیمت Close بدنه را تشکیل می دهد و قیمت High و Low را خط های باریک (سایه و Shadow نیز خوانده می شوند) نمایش می دهند.

یک کندل استیک از چهار داده ورودی اصلی تشکیل شده است که عبارت ان از قیمت آغازین (Open) قیمت پایانی (Close) بالاترین قیمت آن بازه زمانی (High) و پایین ترین قیمت آن بازه زمانی (Low). بسته به صعودی (بالاتر بودن قیمت پایان از قیمت آغاز) یا نزولی (پایین تربودن قیمت پایان از قیمت آغاز) یک کندل استیک بالا رونده یا پایین رونده دسته بندی می شود

علت اینکه آنقدر افراد نمودار کندل استیک را بر نمودار میله ای ترجیح می دهند این است که در نمودار شمعی، صعودی و نزولی بودن قیمت در هر بازه زمانی به راحتی قابل تشخیص است. معمولا کندل های صعودی (Bullish Candle) با رنگ سبز، سفید، آبی و یا توخالی نمایش داده می شوند و کندل های نزولی (Bearish Candle) با رنگ مشکی، قرمز، قهوه ای و یا توپُر نشان داده می شوند.

قبل از آغاز معرفی الگوها سه نکته اساسی در استفاده از الگوهای شمعی حائز اهمیت است که باید رعایت شود.
1- تشکیل الگوها تنها زمانی مورد توجه قرار می گیرند که تغییرات قیمت دارای روند باشد. در صورت وجود نداشتن روند صعودی یا نزولی، اهمیت و جهت گیری برای استفاده از الگوهای کندل استیک برگشتی یا ادامه دهنده وجود ندارد.
2- الگوهای کندل استیک بازگشتی تنها زمانی در داخل روند علامت بازگشت روند را اعلام می کنند که این الگوها همزمان با ابزاری دیگر برای بازگشت روند همراه باشد. تحلیل گران تکنیکال عموما هنگامی به الگو های کندل استیک بازگشتی اهمیت می دهند که در محدوده حمایت و یا مقاومت خاصی تشکیل شوند.
3- الگوهای شمعی با وجود اینکه در اغلب موارد نقاط ورود درستی را نشان می دهند اما نمی توان برای خروج حتما منتظر تشکیل الگوی بازگشتی دیگری ماند و باید در اینجا نیز ابزارهای دیگر تکنیکال برای خروج استفاده کرد.

Long-legged Doji
در حالت عمومی Doji به نمودارهای شمعی اطلاق می شود که قیمت آغاز و پایان یکسان باشند. Long-legged Doji  به نموداری شمعی گفته می شود که قیمت آغاز و پایان کندل استیک یکسان باشد اما در آن بازه زمانی قیمت سایه های بلند بالاتر و پایینتر را تشکیل داده است این الگو حاکی از برابری قدرت خریداران و فروشندگان در آن بازه زمانی می باشد.


بقیه در ادامه مطلب

 

 

بورسی بازدید : 2991 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

روندها، سمت و سوی حرکت قیمت در گذشته را نشان می دهند. از آنجا که روند، قدرت و تمایل غالب تریدرها را در نوسانات قیمت نشان می دهد می توان انتظار داشت تا زمانی که نیرویی بیشتر از نیروی فعلی بازار و در جهت عکس به بازار وارد نشود روند ادامه داشته باشد.

روندها مجموعه ای از موج های صعودی و نزولی می باشند. در اولین نگاه میتوان این نکته را متوجه شد که بازار هیچ زمانی دارای روند مستقیم نیست و مجموعه ای از شکسته شدن حمایت ها و مقاومت های گوناگون است که یک روند را تشکیل می دهد.

روندها دارای سه جهت کلی می باشند 1: روند صعودی 2:روند نزولی 3:روند خنثی
1: در روند صعودی قیمت بیشتر از آنکه تمایل به تضعیف داشته باشد تمایل به تقویت و بالا رفتن دارد. در روند صعودی معقول ترین کار خریدن و باقی ماندن در بازار تا تشخیص انتهای روند صعودی است.


2: در روند نزولی قیمت بیشتر از آنکه تمایل به تقویت داشته باشد تمایل به تضعیف و پایین آمدن دارد. در روند نزولی معقولترین کار فروختن و باقی ماندن در بازار تا تشخیص انتهای روند نزولی است. (در بازارهای یک طرفه فروختن به معنی بی معامله ماندن و نظاره کردن می باشد)


3: روند خنثی بیان کننده قدرت برابر خریداران و فروشندگان در زمانی خاص است. عموما آنچه در روند خنثی دیده می شود در بازه های زمانی کوتاه تر تلفیقی از روندهای صعودی و نزولی می باشد و در بازه های زمانی بلند مدت روند خنثی، خود جزئی از یک روند دیگر می باشد. در روند های خنثی یا معامله گر باید تا زمان چیرگی قدرت یکی از گروه خریداران یا فروشندگان نظاره گر باشد و یا از روند های کوچک صعودی و نزولی بازار منتفع شود.

برای ترسیم یک روند صعودی حداقل دو دره قیمت (حمایت) را به یکدیگر متصل می کنیم و تا زمانی که قیمت از امتداد این خط ترسیمی رد نشود روند صعودی می ماند.


 

بقیه را در ادامه مطلب مشاهده نمایید

بورسی بازدید : 336 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)
حمایت: نقطه ای از قیمت که با توجه به تقاضا و عرضه آن سهم در گذشته، انتظار افزایش تقاضا برای آن سهم را داشته باشیم یعنی  در این قیمت تقاضا و خریداران جدیدی برای این سهم دستور خرید خواهند گذاشت

مقاومت: نقطه ای از قیمت که انتظار می رود دارندگان ان سهم در این قیمت مبادرت به دستور فروش سهامشان نمایند

بقیه را در ادامه مطلب مشاهده نمایید

بورسی بازدید : 407 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)
برای تحلیل تکنیکال نیاز است نمودارها وشاخص هایی که در نرم افزارهای تکنیکی همانند تریدرها(مفید تریدر) بدست می اوریم معانیشان را بدانیم

برای این کار می توانید نرم افزار مفید تریدر را بصورت رایگان از سایتwww.emofid.com  دانلود نموده و مبادرت به ایجاد یک حساب کاربری بصورت دمو نمایید بعد از آن وارد برنامه شده و شاخص های دریافتی را تحلیل نمایید

همچنین  می توانید قیمت ها را بصورت شمعی نمایش دهید

 مهمترین عامل تعیین کننده قیمت در هر بازاری( چه بازار مسکن چه بازار طلا و چه بازار بورس) عرضه و تقاضا می باشد

هر مقدار تقاضا برای یک کالایی بیشتر باشد و از طرفی عرضه برای آن کالا کمتر باشد یعنی میزان تقاضا با میزان عرضه برابر نباشد و مازاد تقاضا وجود داشته باشد این مازاد تقاضا منجر به افزایش قیمت آن کالا می باشد ولی اگر به هر دلیلی دارندگان سهام بورس بدلایلی تشخیص دهند که باید از سهام خاصی خارج گردند  و مبادرت به عرضه ان سهم نمایند ولی خریدار برای آن سهام در بازار وجود نداشته باشد این امر منجر به مازاد عرضه خواهد شد که این مازاد عرضه منجر به کاهش قیمت خواهد شد این اصل از مهمترین اصول بورس و بازار می باشد که بعلت سادگی شاید توجه کمتری به ان شود اما یک کاربر بورس بدون استفاده از هر نرم افزار و تحلیلی می تواند با مطالعه تعداد تقاضا کنندگان و همچنین میزان تقاضای آنها و مقایسه آنها با تعداد عرضه کنندگان و میزان عرضه آنها قیمت چند روز آینده آن سهام را تخمین بزند و مبادرت به خرید یا عدم خرید ان سهم نماید

 

 

بورسی بازدید : 353 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

تمامی فعالیت ها،عملیات،برنامه ها و تصمیمات شركت در آن انعكاس می یابد.درآمد یا سود خالص تنها معیار اندازه گیری سودآوری می باشد.سهامداران و سرمایه گذاران علاقه زیادی به ارزیابی سودآوری شركت دارند این شركتها برای جذب سرمایه مورد نظر خود مجبورند سود كافی برای تامین بازده مناسب جهت سرمایه گذاران و اعتباردهندگان بدست آورند.چنانچه شركت ها سود كافی بدست نیاورند، قادر نیستند سرمایه مورد نیازجهت انواع پروژه ها و طرح های خود را بدست آورند.نسبت های سودآوری،میزان موفقیت شركت را در كسب سود و بازده خالص نسبت به درآمد و فروش یا نسبت به سرمایه گذاری می سنجند و حتی عملكرد كلی شركت و كارایی مدیریت در تحصیل سود مناسب را مورد سنجش قرار می دهند.
نسبت های سودآوری
نسبت سود ناخالص به فروش
نسبت سود عملیاتی به فروش
نسبت سود خالص به فروش
نسبت سود خالص به فروش
از طریق تقسیم كردن سود خالص به كل فروش محاسبه می شود.این نسبت نشان می دهد كه از هر صد ریال فروش، چند ریال به سود خالص برای سهامداران تحصیل شده است.نسبت سود خالص از معیارهای مهم جهت سنجش كارایی مدیریت به شمار می رود.البته این نسبت به تنهایی معیار سنجش موفقیت یا عدم موفقیت شركت نیست ، بلكه باید عوامل دیگر از جمله حجم فروش، سیاست قیمت گذاری محصولات، ساختار هزینه های شركت، مطالبات، سرعت گردش داراییهاو ... رانیز در نظر گرفت.یك نسبت سود خالص نشانه نامطلوب بودن وضعیت سودآوری شركت نمی باشد،زیرا ممكن است كه نرخ نازل سود خالص به فروش،همراه با گردش سریع داراییها و حجم فروش زیاد،سود به میزان زیادی برای شركت ایجاد نماید.
سود خالص پس از كسر مالیات
نسبت سود خالص = --------------------------
فروش خالص
نسبت های سودآوری: ( بازار)
نسبت قیمت به سود( P/E)
نسبت سود تقسیمی هر سهم
نسبت پرداخت سود سهام
بازده سود سهام
نسبت قیمت به سود P/E
نسبت پرداخت سود هر سهم به صورت زیر قابل محاسبه است
از طریق تقسیم كردن قیمت جاری سهام به عایدی هر سهم ( EPS) بدست می آید.این نسبت نشان می دهد سرمایه گذار برای خریدن یك تومان ازیك شركت،چقدر باید بپردازد.به عنوان مثال، اگر قیمت جاری سهام، 20 تومان و عایدی هر سهم ، 2 تومان باشد، آنگاه نسبت 10 P/E به دست می آید. تا حدی وضعیت موجود،رشد بالقوه،ارزش بازار و درآمد شركت را مشخص می كندنسبت قیمت به سود بیان می كند كه بازار برای سود هر سهم شركت چقدرمایل است پول نقد پرداخت كند.قیمت بازار به تنهایی گران یا ارزان بودن سهام را نشان نمی دهد.این نسبت تعیین می كند كه چه مبلغ سرمایه گذاری برای تحصیل سود سالانه ، لازم است نسبت P/E ( نسبت قیمت سهام به عایدی هر سهم) اگر تمام شرایط دیگر یكسان باشد، شركتی كه P/E آن كمتر است، ارزش بهتری دارد.
سود تقسیمی هر سهم عادی
نسبت پرداخت سود سهام = -------------------------
سود هر سهم عادی

نسبت فوق نشان می دهد كه چند درصد سود خالص شركت به صورت نقدی بین سهامداران شركت توزیع می شود و چند درصد سود خالص به سهامداران پرداخت نمیشود و به عنوان رشد و توسعه سرمایه گذاری ها توسط شركت نگهداری می شود.سود تقسیم نشده موجب افزایش سود انباشته شركت می شود و سود انباشته موجب تحصیل بازده مستقیم توسط سهامدار نمی شود،اما سهامداران با افزایش سود سهام عادی از این قسمت هم بهره مند می شوند.
مشاهده نسبت های سودآوری

بورسی بازدید : 429 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)


اساس كاربرد نسبت نقدینگی بر این استوار است كه دارایهای جاری شركت ، منابع نقد شركت،برای بازپرداخت بدهیهای جاری است.معمولا بدهیهای جاری شركت از محل های جاری آن پرداخت می شودو هر چه دارایهای جاری بیشتر باشد پرداخت بدهیهای جاری آسانتر است.نقدینگی به وضعیت سرمایه در گردش خالص یك شركت وابسته است توانایی یك شركت در تبدیل داراییها به وجوه نقد و یا به دست آوردن وجوه نقد میباشد .سرمایه در گردش از طریق كسر بدهیهای جاری از دارایهای جاری بدست می آید.ارتباط بین دارایهای جاری و بدهیهای جاری شركت ، شاخصی از درجه قابلیت تبدیل به وجوه نقد و قدرت نقدینگی شركت را نشان می دهدنسبت نقدینگی توانایی قدرت شركت در بازپرداختیهای كوتاه مدت اندازه گیری میكند.
انواع نسبت های نقدینگی:
نسبت جاری
نسبت سریع
نسبت آنی
نسبت سرمایه در گردش
نسبت آنی
نسبت جاری:
حد مطلوب این نسبت معمولا 2 است.این نسبت رایج ترین نسبت برای اندازه گیری قدرت پرداخت بدهیهای جاری شركت می باشد.نسبت جاری تعداد دفعاتی را كه می توان از محل دارایهای جاری بدهیهای جاری را پرداخت نمود را نشان می دهد.نماد توانایی شركت در پرداخت بدهی های شركت در سر رسید های كوتاه مدت است حاصل تقسیم دارایی جاری - موارد دیر نقد شونده، هر اندازه این نسبت بزرگتر باشد شركت در پرداخت آن با مشكلات كمتری مواجه است و اعتباردهندگان تامین بیشتری دارند.جاری شركت برای پرداخت آن، در دارایی جاری اعتبارموجود می باشد هراندازه این نسبت كوچكتر باشد،نشان دهنده وضعیت نامطلوب نقدینگی شركت است.
مجموع دارایهای جاری
نسبت جاری -------------------------
مجموع بدهیهای جاری

مشاهده نسبت های نقدینگی

بورسی بازدید : 391 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

نسبت های فعالیت مشخص می كند كه چه مقدار از دارایهای جاری قابلیت تبدیل به وجوه نقد را دارد.نسبت های فعالیت را می توان برای موجودی ها ، حساب های دریافتنی،حساب های پرداختنی و سایر داراییها محاسبه نمود.
تجزیه و تحلیل فعالیت در مورد نحوه كاربرد دارایهای شركت جهت كسب درآمد و فروش مورد استفاده قرار می گیرد.با استفاده از تجریه وتحلیل فعالیت، می توان میزان مناسب سرمایه گذاری شركت در دارایهای جاری و ثابت را تعیین نمود و چنانچه این قبیل سرمایه گذاری ها بیش از اندازه زیاد باشد ، می توان وجوه اضاف را در موارد مولدتری بكار گرفت و چنانچه میزان سرمایه گذاری در دارایهای شركت كم بود ، می توان نتیجه گرفت كه شركت خدمات نامطلوب به مشتریان ارایه می دهد و یا در تولید محصولات كارایی مناسب ندارد. .
نسبت تعداد دفعات گردش موجودی:
گردش موجودی های شركت یكی از نسبت های فعالیت می باشد كه از تقسیم كردن قیمت تمام شده كالای فروش رفته به موجودی ها محاسبه می شود.این نسبت از طریق محاسبه تعداد گردش موجودی ها در طول سال اندازه گیری می شود.بهای تمام شده كالای فروش رفته منعكس در صورت حساب سود و زیان، نماینده قیمت تمام شده جمع كالاهایی است كه طی یك دوره جهت فروش، از انبار خارج شده است و متوسط قیمت تمام شده موجودی ها، نماینده بهای تمام شده كالا هایی است كه به طور متوسط در انبار موجود بوده است. استین نسبت بین بهای تمام شده كالای فروش رفته و بهای تمام شده متوسط موجودی های نگهداری شده در انبار در ظرف یك دوره ، نماینده تعداد دفعاتی می باشد كه موجودی ها به طور متوسط در طی یك دوره گردش داشته اند.
نسبت تعداد گردش موجودی به صورت زیر محاسبه می شود:
بهای تمام شده كالای فروش رفته
تعداد دفعات گردش موجودی = -------------------------------------
متوسط موجودی ها
متوسط موجودی نیز به صورت زیر محاسبه می شود:
موجودی پایان دوره + موجودی اول دوره
متوسط موجودی ها = ---------------------------------------------------
2
نتیجه : چنانچه تعداد گردش موجودی 3 باشد، چنین معنی می دهد كه موجودی ها به طور متوسط تقریبا سه دفعه در طول سال خریداری شده و سپس به فروش رفته اند.بالا بودن نسبت تعداد دفعات گردش موجودی مطلوب است، زیرا هر بار كه كالا به فروش رسد معمولا سودی نیز تحقق می یابد.اما چنانچه یك نسبت گردشی خیلی بالا باشد، معرف این مطلب است كه شركت ، موجودی كافی در جهت فروش و ارایه به مشتریان نگهداری نمی كند و نتیجه آن كمبود موجودی و عدم رضایت مشتری و ازدست دادن مشتری می تواند باشد. همچنین نسبت خیلی بالا تعداد گردش موجودی ممكن است با توجه به شرایط خاص بازار، تهیه مواد برای شركت مشكل باشد ویا قیمت ها به سرعت بالا روند كه باعث ایجاد وقفه در تولید و فروش می شود كه در نهایت منجر به از دست دادن مشتریان و كاهش سود خواهد شد
یك نسبت گردشی پایین معرف این مطلب است كه میزان زیادی موجودی در انبار نگهداری می شود، فروش در سطح پایینی است، هزینه های انبارداری بالا رفته است و مسلما گردش وجوه نقد در سطح پائینی خواهد بودیك سهامدار حرفه ای زمانی یك سرمایه خود را در 2 یا 3 سهم شركت معطوف دارد، بررسی نسبت ها و صورت های مالی آن شركت ها را پیگیری می نماید .شاید در ابتدای شروع فعالیت برای شما كمی دلسرد كننده باشد كه چه طور می توان همه این تجزیه و تحلیل ها را در زمان مناسب به كاربرد، اما باید در نظر داشته باشید كه سهامداری كه بیشتر وقت و سرمایه خود را بعد ازمدتی فعالیت در بورس به كار می گیرد و به صورت واقعی و عملی با سهام ها و شركت ها و سهامداران دیگر در ارتباط خواهد بود ، تمامی این مراحل بصورت بسیار جذاب و در زمانی بسیار كم صورت خواهد گرفت
مشاهده نسبت فعالیت نمادها

بورسی بازدید : 270 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

نسبت بازار
نسبت های بازار،اغلب بر قیمت های جاری بازار مبتنی هستند سهامداران معمولا به قیمت بازار سهام عادی و تعدادی از نسبت ها كه وضعیت شركت را در ارتباط با بازار می سنجد،اهمیت می دهند.سرمایه گذار برای اینكه بخواهد تعدادی سهام خاص از یك شركت،داشته باشد بایست قیمت بازار آن سهام را به دارنده سهام پرداخت ندمتی كیه گذار قبل از خریدسهام عادی كه شركت سهام آن شرط را از نظر پرداخت سود سهام ، بازده سود سهام و ... سنجد.
نسبت قیمت به سود( P/E)
نسبت سود تقسیمی هر سهم
نسبت پرداخت سود سهام
بازده سود سهام
نسبت قیمت به سود P/E
ا
فرمول محاسباتی این نسبت به صورت زیر است
متوسط قیمت بازار هر سهم عادی
نسبت قیمت به سود = -------------------------------
سود هر سهم عادی
پا ئین ترین قیمت در طی دوره + بالاترین قیمت طی
متوسط قیمت بازار هر سهم عادی = -----------------------------------------------------------
2
فرمول سود تقسیمی هر سهم
سود سهام قابل تقسیم
سود تقسیمی هر سهم = -----------------------------------
میانگین موزون تعداد سهام عادی منتشره
نسبت پرداخت سود سهام
نسبت پرداخت سود سهام، میزان سود در دسترسی را كه می توان به عنوان سود تقسیمی بین سهامداران عادی توزیع نمود ، بیان می كند.این نسبت بیان می كند كه چه درصدی از سود هرسهم شركت به سهامداران در غالب سود سهام پرداخت می شود و چه درصدی برای تامین نیازهای مالی آینده شركت مورد استفاده قرار می گیرد.
نسبت پرداخت سود هر سهم به صورت زیر قابل محاسبه است
سود تقسیمی هر سهم عادی
نسبت پرداخت سود سهام = ------------------------
سود هر سهم عادی
نسبت فوق نشان می دهد كه چند درصد سود خالص شركت به صورت نقدی بین سهامداران شركت توزیع می شود و چند درصد سود خالص به سهامداران پرداخت نمیشود و به عنوان رشد و توسعه سرمایه گذاری ها توسط شركت نگهداری می شود.سود تقسیم نشده موجب افزایش سود انباشته شركت می شود و سود انباشته موجب تحصیل بازده مستقیم توسط سهامدار نمی شود،اما سهامداران با افزایش سود سهام عادی از این قسمت هم بهره مند می شوند
بازده سود سهام
برخی از سرمایه گذاران ،سهام عادی را به منظور كسب سود سهام خریداری می كنند.برخی دیگر،به رشد قیمت بازار سهام عادی توجه دارند.بازده سود سهام یك یارسنجش سهامداران از میزان سرمایه گذاری در سهام عادی طی یك دوره می باشد.بازده سود سهام را از فرمول محاسباتی زیر می توان بدست آورد.
سود تقسیمی هر سهم عادی
بازده سود سهام = -------------------------
متوسط قیمت بازار هر سهم عادی

مشاهده نسب قیمت به درآمد نمادها

مشاهده تمام نسبت های مالی بصورت یکجا برای هر نماد

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • درخواست نرم افزار برای تست

    نرم افزار های تشخیص  سهام های سودده و نرم افزار پیش بینی قیمت را از این طریق می توانید درخواست نمایید


    از طریق صفحه تماس با ما سایت پسام



    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 921
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 443
  • بازدید ماه : 1,661
  • بازدید سال : 11,277
  • بازدید کلی : 236,607